Rabu, 04 April 2018

BIMBINGEN PJJ 8-15 April 2018



Sukat-sukat peminpin si ngena ate Dibata
(Ulangen 17:14-20)
Kata Perlebe
Adi siinget ± 1 Tahun si lewat kerna kasus sekalak peminpinnta eme nuriken kerna oknum-oknum siipake ibas surat Kitab Sucina maka gelah piga-piga kelompok la milih kelompokna jadi peminpin. Situhuna adi sigar-gari ka dasar ayat gelah kita Kalak Kristen la milih si berbeda agama ras kita pe banci ka jadi kasus si serupa. Tapi si jadi dasar pemahennta ras siilakoken kita ibas ndalanken sistem kepeminpinen eme tafsiran prinsip kata Dibata, labo ngenca terjeng harafiah/hurufiah semata. Emaka, erkiteken sie perlu ka kita meteh konteks penulisen kitab Ulangan selaku kitab sejarah. Ibas minggu enda, kita erlajar kerna uga kin sukat-sukat sekalak peminpin si ngena ate Dibata si arusna pe sieteh arah kata Dibata nari.
Isi
Ulangan eme kap kitab si asalna ibas cakap Yunani nari siertina hukum si peduaken. Si enterjemahken kitab Perpadanen Sindekah ku bahasa Junani (Septuaginta) erpendapay maka “salinan hukum Tuhan” e ikataken ibas Ulangen 17:18 eme salinen kita undang-undang/hukum sipeduaken. Amin bage gia, maka Ulangen labo perlu ipahami selaku hukum sipeduaken, tapi eme kap penuriken mulihi ntah pembaharuan kerna hukum-hukum  si ibereken Dibata man Musa i Deleng Sinai. Adi ibas bahasa Ibrani ikataken “enda me ranan-ranan (siibelasken Musa)” enda pe banci jadi pemahamen si tepat sebab isi kitab enda eme rangkaian pidato Musa man Bangsa Israel ope denga ia mate.
Ibas Ulangen lit dua bagin Hukum, eme sipemena pasal 5-11 ibenaken alu 10 perentah Dibata, emaka iikutken alu khotbah kerna pentingna perentah sipemena ras kewajiben bangsa Israel guna nembah Dibata saja. Sipeduaken eme pasal 12-26 kerna hukum-hukum keagamaan, sosial, sipil, kriminal si arus ipatuhi sedekah i taneh perpadanen. Pasal 27-28 eme kerna upacara khusus ija umat Israel setuju guna nggeluh sue ras ketetapen-ketetapen Dibata.
Tupung Bangsa Israel i taneh Kanaan, ija melala kekuaten bangsa Asing reh guna ngancam ia. Emaka Dibata milih peminpin khusus man bangsa Israel guna ngelawan musuh-musuhna. Tapi bangsa Israel tetap mindo sekalak raja guna jadi peminpinna (1 Sam 8:4-22).
1.        Kalak Siipilihndu atendu eme kalak si nggo ipilih Tuhan
Ibas Dibata milih sekalak peminpin, lit Kriteria Khusus siibahan Dibata guna jadi kalak pilihenna. Sipemena maka Dibata la pernah ngenihen rupa, tapi Dibata ngenihen pusuhna (1 Sam 16:7), sipeduaken Dibata pe ngenin uga perbahanen sekalak jelma, uga ia ersembah man Dibata bagepe lagu langkahna.
2.        Arus bangsa ndu nari, ula bangsa si ndeban.
Bangsa Sindeban si imaksudken Dibata tupung sie la banci jadi rajana erkiteken bangsa Israel ngenca si iperentahken Dibata jadi bangsa si Badia si ersembah man Dibata saja ngenca. Sedangken bangsa sindeban ersembah man gana-gana. Emaka siisuruh Dibata eme calon si kin erkiniteken man Dibata ngenca.
3.        La banci melala kudana
Kuda eme simbol sekalak si gagah, kuda eme simbol peperangen, sebab kuda ipake tentera guna erperang, emaka la banci melala kudana gelah ula ka min jadi sumber perang nandangi bangsana ras bangsa sindeban. Bagi Yesus ka pe si make kelede selaku simbol kedamen, labo kuda si jadi simbol peperangen. Ayat enda eme menyinggung kegeluhen Salomo (1 Raj 10:26)
4.        La banci nuruh rayatna nukur kuda ku Mesir
Enggo ituriken pe maka bangsa Na la banci mulihken ku Mesir.
5.        La banci melala ndeharana
Tupung erbahan sada perjanjin, raja banci erjabu ras anak diberu raja sindeban. Diberu-diberu asing e biasana ersembah nandangi ilahna, janah erpengarapen perbulangenna pe ersembah ka man dibata-dibatana. Enda ka nge si terjadi ibas kegeluhen Salomo (1 Raj 11:1-13) ras raja-raja sindeban.
6.        La banci ipebayakna bana alu pirak/emas.
Sekalak raja arus maka metenget nandangi hal-hal sierbahanca ia nundalken Dibata ras kinitekenna.Kekayaan, kehormatan dan kesenangan, tiga halangan besar dari kesalehan daging, kelopak mata dan kebanggaan hidup (Riches, honurs and plesures, are three great hinderances of godlines (the luts of the flesh, luts of the eye and the pride of life))
7.        Ibahanna sada salinen undang-undang ras pengajaren Dibata. Kitab e arus ndeher ras ia ras iogena gedang-gedang geluhna.
Selaku sekalak raja, la ka bias terjeng meteh undang-undang saja, tapi undang-undang e ipakekeken, janah jadi penuntun geluh ras kepemimpinenna. Enda me si ngajarken sekalak raja mehamat man Dibata janah la ka kitik akapna kalak sindeban. Undang-undang ras pengajaren Dibata e ka nge erbahanca kepemimpinenna ngaruh seh ku bas keturunenna/anak-anakna.
Aplikasi
            Ipilih Tuhan jadi sekalak peminpin eme sada hak si istimewa. Situhuna peminpin la ngenca ku bas negara enda, tapi jadi peminpin itengah-tengah jabu ta sekalak-sekalak, pemimpin i tengah gereja ras itengah-tengah masyarakat. Arus kita metenget maka ula kita sempat nilah ibas aturen ntah standar si itetap ken Dibata man kalak si enggi ipilihNa. Ula siandalken gegeh kepentaren si lit ibas kita.
            Bagepe ibas kita milih sekalak peminpin, secara prinsip perlu si pilih eme kalak si meteruk ukur janah ndalan ken sura-sura pusuh Dibata. Labo erdahin erkiteken kepentingen pribadi ras kelompok saja ngenca. Sebab kita nggeluh la ibas masyarakat si sada pemahamen/sada kiniteken. Labo ka banci terjeng memihak sada pihak janah la ngukurken pihak sindebanna ka.
            Kekuasaan tanpa keadilen eme pemerintahan lalim (bengis, kejam, tidak adil, tidak berbelas kasihan. Keadiken tanpa kekuasaan eme pemerintahen si idealistis. Emaka marilah pentar kita erbahan sukat-sukat milih peminpin bagi singena ate Dibata.
Pdt Frebin Thearona  Br Tekang S.Si Theol

Tidak ada komentar:

Posting Komentar